torsdag 2 mars 2017

Att inse och förstå sina gränser


Jag har under några dagar haft väldigt ont i min kropp.
Fick ny omgång x-geva i måndags och det blev tungt för min kropp.

Jag är en fighter men jag inser ganska snabbt att jag inte kommer
att kunna genomföra vissa saker.
En av dessa är min utbildning till Hundförare i försvarsmakten.
Det känns så surt att behöva inse själv att jag inte kommer att kunna
göra detta klart.
Det är bara tre månader kvar, men de är också de tre tuffaste månaderna.
Jag kommer inte klara av att ligga i fält och bo i tält i flera dagar.
Jag kommer inte heller att klara av den fysiska anstängning som det medför.

När jag redan nu med bara en dag i veckan mellan 10-16 har
övningar och ligger sedan i två dar och kurerar min kropp.

Hur ska jag kunna, med flaggan i topp kunna hoppa av detta
utan att känna mig helt misslyckad.
Min hjärna vill men min kropp vill inte.
Jag vill klara av att vara med mina barn och att jobba så länge
jag orkar.
Men det är svårt att få min framåtsträvande själ att inse att min kropp inte orkar.

Har inte bestämt mig än men jag ser var det barkar och jag måste
kanske inse att jag inte kan göra allt jag vill.

Får värdesätta det som går och göra det jag orkar.

Men det känns surt....

Tjing




Inga kommentarer: